Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočtové modelování vibrací převodovky
Král, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modelu pro simulaci převodové skříně. Zaměřuje se hlavně na jeho tvorbu a optimalizací v programech MBS ADAMS a ANSYS. Součástí této práce je i stručný přehled soudobých používaných řešení a základní charakteristika akustických veličin.
Výroba převodové skříně pro závodní automobil
Krejz, Miroslav ; Ćirović, Ivan (oponent) ; Mouralová, Kateřina (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce pojednává o problematice výroby převodové skříně pro závodní automobily. Jsou zde popsány zvolené technologické postupy, důvody úpravy a následné vyhodnocení řešeného problému.
Obrábění děr pro uložení ložisek v odlitcích převodových skříní.
Teplý, Vladimír ; Osička, Karel (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce pojednává o problematice obrábění děr pro uložení ložisek v odlitcích převodových skříní. Jsou zde rozebrány dvě základní metody obrábění děr (s použitím otočného stolu, bez použití otočného stolu) a třetí doplňková metoda využívající kombinaci výhod obou metod. Dále je zde navržen způsob měření obrobku.
Konstrukční návrh sekvenčního řazení vozidla
Šardický, Jakub ; Smolka, Josef (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá rešerší současných sekvenčních převodovek a konstrukční přestavbou synchronní převodovky vozu Škoda Felicia 1,6 MPI na manuální sekvenční převodovku. Na základě zadání je v práci obsažen schématický princip přestavby. Tento princip je následně rozpracován do detailního návrhu a práce se zaměřuje na pevnostní analýzu nově vytvořených dílů přestavby, optimalizaci těchto dílu a kontrolu jejich únavové životnosti. Práce je zakončena teoretickým pokračováním mechanické přestavby na plně elektronickou sekvenční převodovku.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Vydra, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 12 500 kg. V úvodní části práce je uvedena kritická rešerše rozdílných koncepcí, jejíž výstupem je vzájemné porovnání a výběr vhodného koncepčního uspořádaní pro navrhovaný mechanismus. Návrhovým výpočtům jednotlivých částí zdihu předchází stručný teoretický úvod do dané problematiky s odůvodněním volby zvolených komponent. Na základě výpočtů jsou nejprve vybrány nosné prvky lanového systému, jmenovitě lano, vodící a vyrovnávací kladky, lanový buben a části samotného zdvihového mechanismu jako je elektromotor, převodovka a brzda se spojkou. Další část práce obsahuje pevností výpočty bubnu, čepu a určení trvanlivosti ložisek jeho uložení. Součástí práce je výkresová dokumentace obsahující celkovou sestavu zařízení a svařenec lanového bubnu.
Šnekový mísič kontinuální
Pelka, Tomáš ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zpracovává a je zaměřena na problematiku kontinuálního mísení partikulárních látek. Vlastní práce je rozdělena do následujících kapitol. Kapitola první zahrnuje vlastní teorii mísení a informace o experimentu z partikulárních látek při použití lopatky. V kapitole druhé je provedeno stanovení a výpočet technických parametrů vlastního kontinuálního mísiče. Kapitola třetí zahrnuje volbu pohonné jednotky a kapitola čtvrtá obsahuje návrh a výpočet ozubeného převodu. Kapitola pátá uvádí pevnostní výpočet hřídele mísiče a pevnostní výpočet lopatky pomocí programu I-deas. Součástí práce jsou přiloženy nejen sestavný výkres kontinuálního mísiče, ale i detailní výkresy hlavních součástí kontinuálního mísiče.
Comfort and Safety
Zuber, Zalán ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
The purpose of my thesis was to present the system of safety vehicles new solution and to value their role. My thesis summarize the most important results from this sector, presents the system of the control in the vehicles and the colonies of vehicles in different levels, used senzors and anomalies. Next to the technical problems it mentions the problem with law and moral problems. Fully deals with Predictive Safety Systems.
Modernizace brzdového stanoviště pro osobní automobily
Meduna, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout optimalizaci dané válcové zkušebny. Aby bylo možné provést optimalizaci stávající zkušebny, je nutné zjistit, jaké nedostatky válcová zkušebna má. Po zjištění nedostatků je třeba provést návrhy úprav válcové zkušebny. V práci je zjištěno, že válcová zkušebna nemá dostatečný brzdný výkon. Na základě tohoto zjištění jsou vybrány dvě varianty úprav. První je výměna dynamometru a druhá je vložení převodovky do válcové zkušebny. Na převodové skříni je provedena pevnostní analýza.
Sestavení technologického procesu pro součást "převodovka"
Hoffmann, Jiří ; Osička, Karel (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je sestavení technologického procesu na výrobu součásti skříně převodovky. Hlavním bodem je vypracování technologického postupu s volbou vhodných nástrojů na obrobení odlitku. Dále sestavení NC programu, technicko-ekonomické porovnání, návrh upínacích přípravků a řešení jiných zjištěných problematik.
Experimentální stanovení ventilačních ztrát ozubeného kola a tepelného zatížení zubu
Kordík, Jozef ; Dobiáš, Jiří ; Hrubý, Jan
Tato zpráva je sepsána v rámci čtvrté etapy řešení výzkumného úkolu TA04011656, Vývoj rychloběžné planetové převodovky s pružným uložením satelitů pro extrémní obvodové rychlosti. První část zprávy se věnuje ventilačním ztrátám a jsou zde uvedeny podrobnosti k experimentům, které byly uskutečněny s testovací převodovkou Alfa II na zkušebním pracovišti Wikov Gear. Experimenty zahrnovaly měření ventilačních ztrát a měření teplot zubu podél šířky kola. Při experimentech byly testovány tři konfigurace obvodového krytu převodového kola, které se lišily vzdáleností mezi krytem a kolem. Mimoto byl testován i případ bez krytu. V závěru této části je navrženo rozšíření modelu ventilačních ztrát z předešlé zprávy pro reálné geometrie převodového kola s krytem, který je otevřený v místě záběru s pastorkem a v místě odtoku oleje.\nDruhá část zprávy se věnuje tepelnému zatížení boku zubu a prezentuje výsledky experimentů, které se týkaly měření teplot zubu podél šířky kola. Jsou zde rovněž uvedeny detaily k numerickému modelování tepelného zatížení boku zubu. V rámci numerické analýzy (i) byla vyvinuta metodika modelování odvalování boků zubů kola a pastorku po sobě, (ii) byl vytvořen výpočetní model, (iii) byla vyvinuta metodika určování neznámých velikostí některých parametrů výpočetního modelu a (iv) byl vyvinut algoritmus a metodika výpočtu.\n

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.